Parry Sound-Sault Sainte Marie - Reisverslag uit Goulais Bay, Canada van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Parry Sound-Sault Sainte Marie - Reisverslag uit Goulais Bay, Canada van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Parry Sound-Sault Sainte Marie

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

23 April 2016 | Canada, Goulais Bay

We zijn al om 06.15 op. De camper is werkelijk steenkoud. Zal ergens tegen het vriespunt liggen. Gisteren even geprobeerd om de kachel aan te krijgen en dat lukte ook, maar ik kreeg hem bijna niet meer uit en warm werd het ook niet.
Vandaag maar eens uitvogelen hoe dat ding werkt.

Eerst ontbijten met Wasa crackers, aardbeienjam, jus d'orange (steenkoud) en gelukkig warme koffie. Worden we tenminste een beetje warm. We besluiten om niet te douchen, omdat we bang zijn dat het verwarmen van het water te veel energie zal kosten. We poedelen dus maar wat aan het gootsteentje.
We wassen de vaat, met gekookt warm water. Dat gebeurt dan weer aan het aanrecht. Zie de foto's.

Om 7.55 rijden we weg. We gaan proberen om Sault Sainte Marie te halen, omdat daar een camping moet zijn die het hele jaar open is. Aan de andere kant hebben we vannacht gratis gestaan, dus dat is ook wat waard.
Slt. Ste. Marie is wel 495 km rijden, dus een flinke kluif. Kachel voluit om een beetje warm te worden.

Onderweg zien we veel sneeuwresten, net als gisteren. Nu zien we ook meertjes die nog bevroren zijn en waar nog sneeuwresten op liggen. Erg mooi om te zien, met die onderliggende blauwe gloed. Het is bovendien weer stralend zonnig weer, het blijft alleen wel koud. Helaas heeft het dashboard van de camper geen thermometer, dus we weten de buitentemperatuur niet precies.

We zien nergens stopplaatsen of benzinestations. De koffie laat dus op zich wachten tot bij een Esso station. We tanken eerst de camper af. Nu 107 liter benzine (geen diesel!) tegen 1.05 Can. dollar. We hebben inmiddels 454 km in totaal gereden, dus we rijden ruim 1:4. Dat is voor deze bak, van ongeveer 9 ton, 3,7 meter hoog en 2,5 meter breed, niet al te slecht.
Ondanks dat het pas 11.30 is gebruiken we bij de koffie gelijk de lunch, want we weten niet wanneer we weer kunnen stoppen. Parkings zijn erg dun gezaaid.

Na de lunch verder naar camping Blueberry Hill aan de Goulais River bij Slt. Ste. Marie. We komen geen enkele stopplaats meer tegen en zijn dus blij dat we al geluncht hadden.

In een ruk door naar de camping. Daar zijn we nu om 15.30. Mooie schone camping, in het bos gelegen. Heeft zelfs een binnenzwembad! Helaas geen water voor de camper, omdat het 's nacht nog vriest. Wel elektra (30 Amp) en afvoeren voor de vuilwater tanks. Die laatsten hebben we (nog) niet nodig.
Aardige mensen van de camping. We worden keurig naar onze plek gebracht. Als een echte pro zet ik de camper op zijn plek. Dat wil zeggen: gewoon rechtuit rijden en zorgen dat je in de buurt van de aansluitingen zit.

• 24 April 2016 - 20:44

Jennyfer:

Hoi Peter en Wil, Wat leuk om jullie reisverslag(en) te lezen. Net de avondkrant, ik kijk al uit naar de editie van morgen... Haha, Jammer dat het (nog) zo koud is bij jullie, maar hier niet veel beter. Heel de dag afwisselend een beetje zon, veel regen en hagelbuien. Dinsdag vertrek ik met Els (mijn vriendin) voor een paar dagen naar Oostende. Niet zo spannend als bij jullie, maar toch even drie dagen er tussenuit. Hopelijk hebben jullie vandaag de kachel aan gekregen om wat extra warmte te krijgen. Goede reis verders en heel veel plezier.
    x
    Jennyfer

• 24 April 2016 - 22:48

Irene En Jaap:

Lekker bij mekaar kruipen....Veel plezier. Geniet lekker!

• 24 April 2016 - 23:39

Hans:

Ha Peter en Wil,
    Wat een uitgebreide verslagen! Hebben jullie nog tijd om te reizen?
    Het zijn wel flinke afstanden om af te leggen, zeg.
    Ben benieuwd hoe de roeute verder loopt. Gaan jullie ten noorden van Lake Superior of ten zuiden? Jullie moeten toch een keer de oversteek naar de States maken.
    Goede reis en wat hogere temperaturen toegewenst vanuit een ook behoorlijk koud Nuenen (ook met hagelbuen).
    Hans

• 25 April 2016 - 14:51

Inge Sparrius:

Hoi Peter en Wil,

Ik wist niet dat jullie op vakantie gingen, maar het is weer Canada. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag. Echt heel leuk.

• 17 Mei 2016 - 11:42

Marit:

Ik heb deze foto's bekeken, wat een ruime camper. Heel leuk om deze foto's al te zien.