Mitchell-Badlands/White River - Reisverslag uit White River, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Mitchell-Badlands/White River - Reisverslag uit White River, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Mitchell-Badlands/White River

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

29 April 2016 | Verenigde Staten, White River

Hans vroeg iets over de I90 als reactie op de blog van gisteren. Reactie op jullie vragen geef ik onder jullie vraag.

Om 8.45 vertrokken naar de Badlands. Is weer ruim 400 km. Op zich een makkie over de I90, maar er zit wel weer een uur tijdsverschil in, dus de aankomsttijd is feitelijk een uur later dan op de plaats van bestemming. Die aankomsttijd blijkt uiteindelijk 14.30 te zijn, dus voor ons is het dan weer 15.30. We leven inmiddels 8 uur vroeger dan in NL. Zijn jullie er nog?

Het is vanmorgen grijs weer, maar er staat vrijwel geen wind, dus het is lekker fris. Als we nog maar net rijden gaat het miezeren. Dat houdt gelukkig al na korte tijd op. Langzamerhand verandert het landschap. Het gaat van akkerland over in grasland. Van die grote vlaktes met gras. We zijn in prairieland. Enorm wijdse uitzichten met daarop veel koeien en kalveren. Het is 7,5 graad celsius en die beesten lopen gewoon buiten. Erg mooi landschap. Je kunt je de kuddes bizons er op voorstellen.

Op een gegeven moment breekt heel voorzichtig de zon door. Mooie wolkenluchten met af en toe zonlicht er door. Prachtig. We besluiten om op de camping straks een tijdje in de zon te gaan zitten. Van buiten zitten is tot dusverre niet veel gekomen.
Uiteraard weer McDonalds bezocht voor de wifi. Geen nieuws van Star....

We hebben gisteravond al een camping van KOA bij de Badlands uitgezocht. Daar heb ik Tommie dus op ingesteld. Bij afslag 131 verlaten we de I90 en al snel rijden we het Nationale park Badlands binnen. We kopen een jaarpas, omdat we ook nog in andere NP'en hopen te komen. Net na de ingang van het park is een uitzichtpunt. Zeer de moeite waard. Wat een natuur! Rijk, je hebt niets te veel gezegd.
We lopen in ons dikke vest, maar bij het volgende uitzicht besluit ik toch maar mijn jas er bij aan te doen. Je noten vriezen er bijkans af. Koud met weer veel wind en volledig bewolkt. We zijn 17 km. van de camping af, dus dat wordt weer niet buiten zitten.

Wanneer ik pakweg twee uur later dit blog bijwerk zie ik dat het 9,4 graden is, maar het voelt aan of het vriest. Gelukkig ligt de camping uit de wind, dus dat scheelt.
We worden erg hartelijk ontvangen. De eigenaar van de camping brengt ons persoonlijk in zijn golfcar naar onze plek. Hij besluit aldaar dat we toch maar de aangrenzende plek moeten nemen, omdat dit gemakkelijker voor de stroomaansluiting is. Hij geeft ons een hand, stelt zich voor en bedankt ons dat we voor zijn camping hebben gekozen. Kortom, erg vriendelijk. De camping is met 36,50 incl. niet eens erg duur. Overigens zijn de prijsverschillen ons lang niet altijd duidelijk. Een zwembad maakt een camping natuurlijk duurder, maar voor de rest verschillen ze niet zoveel van elkaar.

• 01 Mei 2016 - 00:01

Irene En Jaap:

Even een bestemming bereikt, geniet van deze welverdiende...

• 12 Mei 2016 - 16:07

Marit:

Bij McDonald hebben zo ook van die héérlijke frietjes met een héérlijk broodje met fishfilet!

Ik ben wel héél benieuwd hoeveel kilometers jullie hebben gereden aan het einde van jullie geweldige reis!

Tags: Badlands