Buffalo-Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Buffalo-Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Buffalo-Livingston

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

02 Mei 2016 | Verenigde Staten, Livingston

Buffalo-Livingston

We hebben uitgeslapen en zijn pas om 6.06 uur op. ;-)

Even over achten rijden we weg. We willen in de richting van het Yellowstone park, maar zagen al in South Dakota dat de 212 gedeeltelijk afgesloten zou zijn.
We rijden een parking op waar een infocenter is. Daar worden we heel vriendelijk te woord gestaan. Ze bevestigen de afsluiting tussen Cooke City en de parkingang, dus net het laatste kleine stukje. Als je die weg per ongeluk wel neemt, kost je dat een dag. Volgens de info is de beste route via Livingston en dan naar beneden het park in. Het goede nieuws bij de info is, dat de weg naar Old Faithful (de grootste Geiser van het park) al open is. Dat is meer dan waarop ik had durven hopen. We kunnen dus in elk geval een mooi deel van het park zien.

Het is vandaag prachtig weer. Heerlijk zonnig en een bijna strak blauwe hemel. De paden op de camping waren bevroren, dus we hadden een koude nacht. Volgens een bord bij die info zou het 67 graden fahrenheit worden, dus tegen de 20 graden. Heerlijk.

Onderweg zien we veel koeien en veel herten, totdat we in Montana komen. Daar zien we nog veel meer koeien, maar bijna geen herten meer. We zien zelfs cowboys die te paard de koeien aan het drijven zijn. Nu zijn we echt in het wilde westen. Denimshirt en laarzen aan en een hoed op. Het plaatje is compleet. Ik kan net niet zien of ze ook een Colt op de heup hebben hangen, maar het zou mij niet verbazen.

Het landschap gaat over in een soort alpine landschap. Glooiende weiden, met de bergen op de achtergrond. Het plaatje is heel mooi. Wil maakt tijdens het rijden veel foto's, maar ik betwijfel of dat wat wordt. De wegen zijn niet zo goed en de camper schudt af en toe flink. Ook van de wind die er nog altijd is.
Wanneer de wind wegvalt en je in het zonnetje staat is het heerlijk.

We zijn om 16.00 op de KOA camping Livingston. Mooie camping, maar goed prijzig. Een plaatsje aan de rivier kost over de 70 dollar voor een nacht, wij houden het dus op de goedkopere plek van 54 dollar ex tax. Bij de kampeerplaats staat wel een mooie tuinset en het is lekker weer, dus dat is lekker zitten met een glaasje sap.
We repareren ook even de hordeur met een stuk van een plastic tasje. In een deel van die deur zat namelijk geen gaas en dan heb je er nu eenmaal niet zoveel aan.
We maken een ommetje over de camping en zien de plaatsen bij de rivier. Helemaal prachtig. Wij staan zelf op de eerste plek naast de ingang en zien dus elke auto, camper etc. voorbij komen. Zo ook een Canadream camper met het stel dat we bij Mount Rushmore op de camping zagen.
Aan het water zit je helemaal vrij, met je eigen zitje met uitzicht op de rivier of uitzicht op de bergen, wanneer je je stoel omdraait. We besluiten te verkassen, omdat we van plan zijn hier in elk geval twee nachten te staan. Dan maar extra betalen.

Als we net hebben gegeten zien we bekenden. De man en de vrouw van de rolstoel. We gaan met ons vieren op ons zitje aan de rivier zitten en blijven daar tot na achten. Het is erg gezellig. Zij moeten nog eten, dus we breken op. Het wordt bovendien frisjes. Even dit dagboek bijwerken.

Tags: Livingston