Livingston-Yellowstone-Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Livingston-Yellowstone-Livingston - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Livingston-Yellowstone-Livingston

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

03 Mei 2016 | Verenigde Staten, Livingston

Vandaag een bezoek aan het Yellowstone park. Volgens de berichten kunnen we doorrijden tot aan Old Faithful. Dat wil zeggen dat we een belangrijk deel van het park kunnen bezoeken. Het is wel 160 km. rijden en weer 160 km. terug naar de camping. Op die camping willen we morgen een rustdag houden.
Na ruim een week flinke afstanden te hebben gereden, ben ik wel aan een dagje rust toe.

De dag begint met prachtig weer. Het wordt nog een graad warmer dan gisteren. Nu ongeveer 22 graden. Heerlijk. Vanaf een uur of elf lopen we in korte broek. Esthetisch niet verantwoord, maar bij de Amerikanen vallen we niet op.

We rijden naar het park en we hebben gelukkig al een jaarkaart voor de Nationale Parken. Met twee keer entree voor de Badlands en nu Yellowstone hebben we die kaart er al uit. Als we eenmaal in het park zijn zien we een paar bizons grazen. Die moeten natuurlijk op de foto. We hebben wel eerder bizons gezien, maar deze zijn veel dichterbij.

Niet veel later hebben we een bocht naar rechts en daaruit komt doodgemoedereerd een bizon midden op de weg op ons aflopen. Ik kan weinig anders doen dan stoppen en afwachten. Het beest loopt op zijn gemak onder de spiegel van de camper door, vlak langs Wil. Als ze het raam had opengedaan, dan zou ze hem hebben kunnen aaien. Van de weeromstuit krijgt ze het niet voor elkaar om een foto van hem te maken. Meer close-up krijgen we hem nooit meer. Overigens krijgen we niet veel later ruimschoots de kans om foto's van ze te maken.
Ook maken we foto's van een Elk. Daar hadden we al foto's van, maar Wil spot een mooi mannetje met een mooi gewei.

We komen bij Mammoth Springs. Wij vinden het een beetje op Pamukkale in Turkije lijken. Prachtige thermale bronnen op witte terrassen. Uiteraard met de bijbehorende zwavelgeur. Prachtig om te zien. We rijden alle stopplaatsen, waar we met de camper op mogen, af. Vooral de Norris geisers zijn erg mooi.
Wat een natuurgebied! We kunnen iedereen aanraden om het een keer te bezoeken.

Uiteindelijk arriveren we bij Old Faithful. Op de parking liggen metershoge sneeuwhopen. We lopen naar de geiser en zien dat er al veel mensen op de uitbarsting van de geiser wachten. Uiteindelijk moeten we ongeveer een kwartier wachten. Lekker in het zonnetje zitten en gein maken met de andere bezoekers over het feit dat de rekening voor het propaan of het water niet is betaald en dat er dus helemaal geen uitbarsting komt.
Die geiser rookt alleen een beetje, totdat hij volledig tot uitbarsting komt.
Als het goed is gegaan heb ik alles gefilmd. Heel spectaculair.
Na afloop bekijken we nog een filmpje over het gebied in het bezoekerscentrum.
Dan wordt het tijd om richting camping te gaan. Het is ruim 2 uur rijden, maar dan moet je flink doorkachelen en we willen nog twee plekken bezoeken die we op de heenweg hebben overgeslagen. Ook die zijn prachtig.

We rijden terug naar de camping. Daar komen we om 18.00 aan, terwijl we om 07.55 wegreden. Een lange dag, maar een ontzettend mooie dag met perfect weer. Mijn hoofd is aardig verkleurd.

• 04 Mei 2016 - 07:02

Jaap En Irene:

Heerlijk!! En geniet van de welverdiende rust....

• 04 Mei 2016 - 15:37

Ellie Ham:

Hoi mensen, wat een prachtige reis maken jullie. Echt genieten. En leuk verslag voor ons, groet, Ellie

• 04 Mei 2016 - 21:33

Henk:

Wat een heerlijk vakantieverhaal. Fijn dat het eindelijk lekker vakantieweer is geworden. Na zoveel km's hoop ik dat jullie ook een rustdag met mooi weer hebben. Tussen haakjes, jullie weer leek wel een beetje op dat van ons. Ook hier was het in april koud en wordt het nu zomerachtig.

• 17 Mei 2016 - 11:25

Marit:

Een grote bizon vlak langs Wil, gelukkig dat Wil veilig in de camper zit!

Tags: Yellowstone