Livingston-Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Livingston-Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Livingston-Missoula

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

05 Mei 2016 | Verenigde Staten, Missoula

Vandaag hebben we weer 390 km. gereden.
De ochtend begon prachtig toen ik de gordijnen van de slaapkamer open deed.
Ik keek recht in het gezicht van een troep herten op pakweg 5 meter afstand. Aantal foto's gemaakt. Ik hoop dat er een paar van gelukt zijn. De herten waren schichtig, maar ook weer niet echt bang.

Het duurde dus even voordat we konden gaan douchen. Het gebruikelijke ochtendritueel: douchen, ontbijten en camper gereed maken voor vertrek. Al om 07.45 rijden we weg. Het was frisjes, maar al snel moet de airco van de camper aan.

Het is opvallend hoe de wereld in 3 dagen kan veranderen. Drie dagen geleden waren de bomen bruin/grijs en nu zijn ze ineens zachtgroen en staan ze volledig is blad. Er staan ook bloesembomen volop in bloei. Prachtig allemaal. Het is ineens lente.

Onderweg komen we langs de grootste broodbakkerij van Montana, Wheat Montana Bakery & Deli. We gaan er naar binnen in de hoop een bruin brood te kunnen scoren dat niet heel zoet is. Blijkt achteraf vergeefse hoop. De twee gekochte broden zouden niet zoet zijn en zijn dat naar Amerikaanse begrippen misschien ook niet, maar ik vind ze nog altijd nauwelijks te eten. In de bakkerij scoren we ook twee koppen koffie met een appelflap. Beiden zijn lekker. De koffie is, zoals gewoonlijk hier, bloedheet en het eerste uur niet te drinken. Op de foto zie je de flap en het Haagse bakkie ;-)

We picknicken weer op een parking langs de I90. We staan tussen de vrachtwagens en andere campers en kampeertrailers.
Al om 13.30 zijn we op de camping in Missoula. De camping ligt achter een industriegebied met veel winkels. Daartussen moet een supermarkt te vinden zijn. We zetten dus de camper op zijn plek en lopen er heen. Uiteraard is de supermarkt de laatste van alle winkels en dus een mijl verderop. Dat betekent niet te veel inkopen, want het is et warm om met een hoop spul te gaan lopen slepen. Het blijkt bijna 26 graden te zijn en een beetje drukkend. Morgen vroeg, voordat we gaan rijden, eerst langs de super en inkopen doen voor de volgende dagen.

We ondervinden een, voor ons, nieuw fenomeen. We passeren zeker 6 bankgebouwen, met overkappingen à la McDonalds of een benzinestation. Ze trekken hier geld uit de muur vanachter het stuur van de auto. Je hoeft dus niet eens meer uit te stappen.

Om een uur of half acht voelen we spetters als we onze ogen uitkijken op de camping. Onvoorstelbaar wat er aan campers, trailers etc. staat. De spetters worden een korte, maar hevige onweersbui. We kijken in de camper maar een filmpje.

• 06 Mei 2016 - 23:34

Hans Van Wijk:

Ha P&W,
    Mooie reis!
    Hebben jullie al iets meegekregen van de enorme bosbranden in Canada, Alberta, Fort McMurray?
    Daar zijn 80.000 mensen geevacueerd!
    Groet,
    Hans

• 06 Mei 2016 - 23:59

Wil & Peter :

Hans, We hebben het gelezen op Nu.nl en de Telegraaf. Gelukkig komen we daar niet in de buurt. Wel zien we onderweg regelmatig de sporen van eerdere bosbranden. Het is hier 's zomers bloedheet en ontzettend droog, dus er is maar een vastgelopen rem van een vrachtwagen voor nodig om de zaak in de fik te zetten. We hebben vandaag flinke afdalingen gehad, dus een warm gelopen rem is niet denkbeeldig. Overigens is een achteloos wergeworpen peuk natuurlijk ook genoeg voor brand. Helaas.

• 07 Mei 2016 - 10:53

Jaap En Irene:

Hier ook ineens lente. Heerlijk!
    Nu zijn er wel stoeltjes die naar buiten kunnen?
    Nog 9 dagen dus: op schema ...

• 07 Mei 2016 - 18:03

Wil & Peter :

Jaap en Irene. De stoeltjes kunnen al een paar dagen naar buiten. Het is nu heerlijk weer.

Tags: Missoula