Spokane-Pasco - Reisverslag uit Pasco, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Spokane-Pasco - Reisverslag uit Pasco, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Spokane-Pasco

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

07 Mei 2016 | Verenigde Staten, Pasco

We zijn nog nooit zo vroeg weggereden. Al om 07.30. Dat terwijl we maar zo'n 250 moeten rijden naar Pasco. Het wordt vandaag ruim 26 graden, dus het is fijn om vroeg te kunnen stoppen en buiten de camper te zitten.

We rijden eerst een stuk over de I 90 en slaan dan af naar de US 385. Die gaan we volgen naar Pasco en in de volgende dagen naar Portland en de kust.
Morgen willen we door het dal van de Columbia River naar Portland rijden. Dat is een route waar je de tijd voor moet nemen, vanwege alle uitkijkpunten, watervallen etc. We willen er dus de hele dag de tijd voor hebben.

Nu dus een kort stukkie. We vinden de camping al erg vroeg en zijn er niet zo van gecharmeerd, omdat je in de volle zon staat en aan een drukke weg. Toch maar gedaan, want er is niet zoveel anders. De buurman van de camping is een bedrijf in campers, trailers, vouwwagens enz. We lopen er dus even naar toe en kijken weer onze ogen uit. Caravannetje uitzoeken is zo gebeurt. Er staan er zoveel dat je er altijd een van je gading vindt. Jammer alleen dat die Amerikanen nog steeds alles in donker hout uitvoeren, ze lijken daardoor benauwder dan ze zijn. Feitelijk is zelfs de kleinste al behoorlijk ruim. En alles zit er op en aan. Zelfs een vouwwagen met harde zijwanden heeft al een airco, magnetron, koelkast met vriesvak en verwarming. Ja, het is afzien.

Over afzien gesproken. In de loop van de middag haal ik een paar ijsjes in de kampwinkel om een beetje af te koelen. Dat helpt even, maar daarna wordt het toch te warm en we willen bovendien even uitzoeken hoe we het morgen precies gaan doen. Dus de camper in. We hebben van ellende de deur gesloten en de airco in het leefgedeelte aangezet. Van kachel naar airco, het kan verkeren.
Gelukkig is het in die volgorde gegaan en niet andersom.

• 08 Mei 2016 - 22:46

Jaap En Irene:

We leven synchroon wat temperatuur en zon betreft. Dan wordt schaduw en koelte gewenst. De marge waarin een mens zich prettig voelt is erg nauw. Daarom is klimaat en het weer zo belangrijk en dagelijks onderwerp van gesprek onder miljarden mensen. En het segment van energie kosten dat gebruikt wordt om die marge te bereiken....wat zo het zijn? 70% van alle energie verbruik? Geef eens een schatting mensen (ik zie dat jouw dagboek 642 keer bekeken is!)