Pasco-Cascade Locks - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Pasco-Cascade Locks - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Pasco-Cascade Locks

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, Cascade Locks

Vandaag gaan we de vallei van de Columbia River in. Je kunt er op twee manieren doorheen rijden. Via de oude snelweg 14 en via de 84. Omdat we toch ook weer wat afstand moeten rijden kiezen we er voor om het eerste stuk over de 84 te rijden. Wanneer we dan later in de vallei en het mooiste deel komen, kunnen we bij Biggs de rivier oversteken en op de 14 gaan rijden.

Op de rivier zien we enorme witte schuimkoppen en de camper is met heel veel moeite tussen de lijntjes te houden. Het is wel een prachtig zonnige dag.
We tanken in Rufus en we houden daar ook een koffiestop. Zelfs terwijl de camper stilstaat staat hij te schudden op zijn veren. Opgieten van het water voor de koffie is bijna een hachelijke onderneming. Ik weet niet welke windkracht dit is, maar het is erg veel.
Over de schuimkoppen heen hebben we een prachtig uitzicht op Mount Hood. Een uitgedoofde vulkaan met daarop veel sneeuw. Je ziet hem al van vele mijlen ver staan. Optisch lijkt het of hij is omgeven door honderden windmolens. Feitelijk rijden we nu al langs die molens en in het perspectief lijkt het alleen of ze naast de berg staan. De berg staat heel veel mijlen verderop.

Het is een prachtige weg door het dal, mooie uitzichten. Een aanrader voor een ieder die al dan niet per ongeluk deze kant op komt.

Bij Cascade Locks zoeken we een camping op. Ik heb kramp in mijn onderarmen van het sturen. Het is genoeg voor vandaag. De watervallen bewaren we voor morgen.

Gisteren was de temperatuur nog 26 graden en nu is het 14 graden. We hebben ineens weer een vest aan. Met de wind er bij voelt het op zijn minst fris aan.
Ik begrijp dat het bij jullie tegen de Pinksteren dezelfde kant op gaat. Oh well, such is life.