Dagje Orleans - Reisverslag uit Grand Orme, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Dagje Orleans - Reisverslag uit Grand Orme, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Dagje Orleans

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

26 Mei 2017 | Frankrijk, Grand Orme

Dagje Orleans
Na het eerste stokbrood, oh nee pain de campagne, van de vakantie gaan we met 8 man plus twee begeleidsters naar Orleans. De begeleiding is gratis en wordt door de camping verzorgd. Voertaal: Engels! Het moet niet gekker worden.

We gaan met de tram, ondanks mijn wat terughoudende reactie op railvervoer.
Na 7 haltes en ongeveer 20 minuten rijden staan we in het centrum, bij de brug over de Loire. Die lopen we over, waarbij we een mooi uitzicht hebben over de rivier en over de oude stad. Het is weer lekker warm. Het wordt vandaag 31 graden.

We maken een wandeling door de stad en krijgen goede uitleg bij de hoogtepunten. Vaak gaat het daarbij over Jeanne d'Arc, omdat zij nu eenmaal de beroemdheid van de stad was. Erg leuke trip, en dan voor die prijs. Uiteraard wordt een tip op het einde op prijs gesteld.

In de late namiddag bezoeken we nog de markt (is er van 14.15 tot 19.00) in Olivet en kopen wat groente, Franse kaas (goddelijk) en fruit. Meer dan etenswaren wordt er niet verkocht.

Nog even naar LeClerc voor wat andere boodschappen. Ook tanken we daar de auto af. Tegen €1,34 de liter.

We hebben besloten om hier tot maandag te blijven, omdat het in Frankrijk ook een lang weekeinde is en er dus veel Fransen naar de campings zijn gegaan.

Later op de avond worden we uitgenodigd bij onze Nederlandse buren van twee plaatsen verderop. Zij waren vandaag ook bij de wandeling in Orleans. Het wordt erg gezellig, met drie stellen. Wij gaan na 23.30 richting caravan, maar de anderen gaan nog even door.

We horen die buurman om middernacht nog flessen in de container gooien. Niet erg netjes als de hele camping al lang ligt te slapen.

• 26 Mei 2017 - 21:25

Hans Van Wijk:

Voor ons nog twee nachtjes en dan vertrekken wij ook naar Frankrijk.
    Eerste stop: Nancy
    Groetjes,
    Hans

• 27 Mei 2017 - 06:35

Irene Van Der Molen:

Jaap en ik waren ook een keer in Orleans, mooi langs de rivier gelopen.
    Geniet daar lekker ssampies in Kleintje.