Viaduc - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Viaduc - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Viaduc

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

02 Juni 2017 | Frankrijk, Millau

De ochtend start niet heel best. Wil heeft hoofdpijn en blijft op bed. De bakker 'vergeet' brood af te leveren op de camping.

Laat in de ochtend gaan we naar de markt in Millau. Leuke markt. Kersen, jam en paella gehaald.

Om ongeveer 15.30 besluiten we om naar het viaduc te gaan kijken. Dat is uiteindelijk de reden waarom we hier zijn. We gaan naar het uitzichtspunt vanwaar je een goed zicht hebt op een deel van Millau, maar zeker op de brug over het dal.
Het is een prachtig bouwwerk geworden. Het brugdek ligt 245 meter boven de Tarn en een pijler is nog 100 meter hoger. De lengte van de brug is bijna 2,5 kilometer.
We maken uiteraard foto's en een filmpje. Dan gaan we terug naar de auto en rijden over de brug tot aan de volgende afslag. Tol €8. Absoluut de moeite waard. Dan vanaf de afslag rechtsaf en dan kom je op den duur onder de brug door. Imposant ding.

De paella en de kersen zijn heerlijk.

We zitten tot ruim 22.00 buiten. In T-shirt en korte broek. Het is dan nog 20 graden en heerlijk toeven.

• 03 Juni 2017 - 18:54

Petra:

Dat klinkt allemaal erg leuk, behalve dan de hoofdpijn van Wil,
    Ik zie het zo weer voor me, zo mooi daar en indrukwekkend de brug!
    Geniet ervan!
    Groetjes van ons