Camperreis Canada/USA - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Camperreis Canada/USA - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Camperreis Canada/USA

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

21 April 2016 | Canada, Toronto

Amsterdam-Toronto

Vandaag zou Pa Kingma 92 zijn geworden.

Zoals gewoonlijk voor een reis niet best geslapen. Als om 06.30 op. Uiteindelijk blijken we de tijd nog hard nodig te hebben. Mijn koffer barst uiteindelijk bijna uit zijn voegen, dus we besluiten de tas die we ooit in Canada hebben gekocht ook maar mee te nemen. We mogen ten slotte 2 koffers p.p. meenemen, dus in totaal 3 moet kunnen. Beetje googelen met het gewicht. Verdeel en heers.

Het is druk op de weg, dus we zijn pas om even over tienen bij Jan en Marian. Bakkie koffie en dan naar Schiphol. Daar zijn we om 11.15. Onze instapkaarten hebben we al, dus we moeten alleen de bagage afgeven. Gelukkig hebben we Option Plus tickets, zodat we niet in een lange rij hoeven aan te sluiten, maar in een priority rij mogen. Dat gaat lekker snel. Dan de scan en de paspoorten. Uiteindelijk hebben we nog bijna een uur nodig eer dat we in de vertrekhal zijn.

Gauw wat dollars wisselen, voor zowel Canada als voor de States.
Ik haal nog snel even wat deo en een Autoweek. Dan is het tijd voor een hele snelle lunch, want om 13.00 uur moeten we bij gate D04 zijn voor een vlucht met Air Transat TS361. Een Airbus A310.

Met de Option Plus tickets mogen we als eerste aan boord. We hebben dus de ruimte voor de bagage en dat is maar goed ook, want die rugzak van de Ikea neemt veel plaats in. Twee stoelen naast elkaar, zowel raam als gangpad. Erg veel beenruimte. Heerlijk.
13.46 en de kist is bijna vol. Vertrek pas om 14.15.
We worden om 14.12 van de kant geduwd. Naar blijkt omdat er een KLM kist op onze plek moet staan. We staan daarna 8 minuten stil. Daarna gaan we echt taxiën. We rijden ruim 10 minuten naar de Zwanenburgbaan, denk ik.

Rond 14.35 gaan we de lucht in. Wij krijgen als bevoorrechte (option plus) passagiers direct een comfort pakket, met een dekentje, oogmasker en oortelefoontjes. Verder krijgen we allebei een flesje Prosecco van 0,2 liter.
We proosten maar op de reis en het aanstaande pensioen.

Je kunt inloggen op het wifi-netwerk aan boord en dan de film van je keuze kijken op je eigen telefoon of iPad. Bij mij lukt de verbinding niet, dus wij kijken iets van de eigen harde schijf.
Na een poosje worden er drankjes geserveerd. Voor de Option Plus mogen we weer een alcoholische versnapering nemen, maar we houden het bij een ginger ale. De Option Plus mag er een snack bij kiezen, chips of iets dergelijks. Gewoon een potje Pringles per persoon.

Om 16.00 wordt er een lichte maaltijd geserveerd. Wil neemt het warme broodje met ham en brie en ik neem de vegetarische sushi. We mogen weer een drankje nemen. Wil neemt weer een ginger ale, maar bij de sushi lijkt me een wit wijntje wel lekker. Normaal krijg je dan een glas uit een fles geschonken, maar ik krijg een eigen flesje Californische Chardonnay. Als je niet uitkijkt kom je dronken die kist uit, als dat zo doorgaat. Gelukkig hoef ik vandaag niet te rijden.

Over de verzorging kunnen we zeker niet klagen. Rond 18.00 weer een rondje drank. Gelukkig hebben ze nu een bakkie koffie. Die nemen we met een glas water er bij. We mogen weer kiezen, Orios of chips of wat anders. We kijken de film The Revenant van Leonardo di Caprio. Goede film, maar redelijk bloederig.

Om 20.15 maar weer eens iets eten. Een stuk 'pizza'. Nu weer met een bakkie koffie en een watertje. Het is inmiddels 14.15 in Toronto. We hebben de horloges naar Toronto tijd gezet.

We landen 35 te vroeg. Het is vochtig weer. We hebben binnen twee minuten onze drie tassen te pakken. Volgens mij is dat een record voor ons. Bij de uitgang staat een oudere Nederlands/Canadese heer op ons te wachten. Hij vangt alle 44 reizigers op. Een hele ploeg, maar er blijken dan ook 30 campers te gaan rijden morgen. We stappen in een bus en worden naar het hotel gebracht. Daar krijgen we onze kamersleutels (ligt allemaal al klaar) en een enveloppe van de camperverhuurder. Daarin staat de tijd waarop we morgen worden opgehald voor het in ontvangst nemen van de camper. Wij worden al om 9.15 opgehaald en hebben dus de hele dag om de camper te leren kennen en de inkopen te doen voor de eerste dagen.

We eten nog wat in het Marriott hotel naast dat van ons. Daarna snel naar bed, want we hebben het wel gehad. Het is dan inmiddels 3 uur 's nachts in NL.

• 22 April 2016 - 15:04

Irene En Jaap:

Goed, so far so good. Hoe groot is de camper?

• 22 April 2016 - 20:24

Margot:

Het begin is in ieder geval goed. Veel plezier!

• 25 April 2016 - 14:44

Inge Sparrius:

Een hele mooie en gezellige vakantie.

Tags: Toronto