Olivet - Reisverslag uit Grand Orme, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Olivet - Reisverslag uit Grand Orme, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Olivet

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

25 Mei 2017 | Frankrijk, Grand Orme

Olivet
Watte? Vandaag gaan we naar Olivet, een camping municipal, net onder Orleans, in Olivet. Daar zijn we vorig jaar bij toeval met Kleintje (onze caravan) terecht gekomen. De camping beviel toen prima.

We vertrekken al om 05.50. Reis gaat eigenlijk voorspoedig tot Parijs. We volgen vanaf vliegveld Charles de Gaulle de route via Marne la Vallee. De weg is erg druk en we doen er 1,5 uur over om rond Parijs te rijden. Dan zakken we via de A10 af naar Orleans.

We rijden de eerste de beste parking op voor een late lunch. Die parking barst zowat uit zijn voegen, er staan minstens 100 vrachtwagens en wij zoeken een lange plaats voor auto en caravan. Ik zie een vrachtwagenplek en zet de auto met Kleintje er in. Een poosje later wordt ik vanuit een vrachtwagencabine lelijk aangekeken. Ik denk dat die chauffeur graag op de plek had gestaan.

De lunch wordt een stuk stokbrood uit het vuistje. Nadeel van tussen de vrachtwagens staan is dat het er stinkt. De chauffeurs gaan niet allemaal naar het toilet lopen als ze moeten afwateren. Tegen een vrachtwagenband kan ook.

Snel weer op pad. En snel de file in, naar iets later blijkt. Een groot deel van het stuk Parijs-Orleans zitten we in de file. Het is uiteindelijk na vieren eer we in Olivet zijn. We zien eerst weer het bordje complet hangen, maar dat schijnt standaard te zijn, want vorig jaar was dat ook al zo. Toch hebben ze weer plek voor ons. Deze keer blijven we twee nachten. We krijgen plaats 15, aan de rivier. Nou ja, ongeveer hetzelfde als de sloot achter ons huis.

Kleintje staat snel waterpas en we laden vlug de tafel en stoelen uit. Dan maakt Wil een ijsthee en we zitten in de schaduw, want het is warm, maar lekker. Even uitpuffen, want ik ben versleten. Korte nacht en lange dag.

Op de camping staat net als vorig jaar een pizzatruck. We besluiten makkelijk te eten, en omdat Wil graag pizza lust, dus delen we een pizza Cheyenne. Best lekker.

Ik kruip vroeg mijn bed in.

Frankrijk