Millau - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Millau - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Millau

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

29 Mei 2017 | Frankrijk, Millau

Gisterenavond een espresso gedronken op het terras van de camping. De beheerster van de camping kwam vragen of ik een caravan het terrein op wil rijden. Die mensen -Nederlanders- hebben letterlijk voor de poort autopech gekregen. Nu moet wel nog de caravan naar zijn plek. Ik werp een blik op de caravan en denk dat hij veel te zwaar is. Ik wijs de beheerster op een Nederlander met een Subaru Forester, trekauto bij uitstek. Zij gaat het daar vragen. Intussen komt ook de beheerder mij vragen. Ik vraag aan de mevrouw, die bij de caravan hoort, hoe zwaar ze is, nou ja, ik vraag dat van de caravan. Volgens haar is die maar net 1.000 kg. Dan verklaar ik me bereid om dat ding op zijn plek te zetten. Intussen heeft de beheerster een Nederlander gevonden met een VW-bus, een diesel. Aangezien dat ding veel meer power heeft dan mijn auto, laat ik de eer aan hem. Ik help wel mee de gestrande BMW op een parkeervak te duwen. Dan help ik ook mee met het aankoppelen en op zijn plek zetten van de caravan. Rare plek om te stranden met je auto, maar wel een geluk bij een ongeluk.

Zoals gewoonlijk bijtijds op. Wil heeft al het nodige voorbereidende werk gedaan, dus we zijn eigenlijk vrij snel ingepakt. Ik haal het brood bij de receptie en reken gelijk onze overnachtingen af. Dan ontbijten en om 08.55 rijden we de camping af. We hebben een voorspoedige reis over de A71 en de A75 en hebben de 514 km. tot Millau om 15.45 uur afgelegd. Wat een prachtig land is Frankrijk toch. Vandaag veel klimmen en dalen, dus de auto moet hard werken. Gelukkig heeft hij er geen problemen mee. Onderweg 25 graden, goed reisweer.
We checken in op camping Du Viaduc. Mogen zelf ons plaatsje uitzoeken en nemen de laatste plaats aan de rivier de Tarn. In no time staat Kleintje op zijn plek en zit ik aan een heerlijk biologisch biertje en Wil aan een flesje Bitter. Prachtig uitzicht met een familie zwanen die voorbij dobbert. Heerlijk.

Het is nu 18.10, dus we gaan zo aan het eten beginnen. Een of ander spiesje met gebakken aardappeltjes van de scottelbraai.

  • 29 Mei 2017 - 18:59

    Marian:

    Wat een nostalgie, Millau, danwel zonder brug destijds. Wat een fijne weken met pa en ma erbij.
    Jan en ik liepen in die tijd beiden nog hard. Het was al vroeg 's ochtends erg warm in juni, dus gingen wij steeds vroeger lopen.
    Pa stond ons dan op de weg op te wachten, snelde zelf naar het huisje om het ontbijt verder voor te bereiden met verse croisants, aardbeitjes een eitje. Gaan jullie maar lekker douchen, zei hij dan en zwol van trots, dat Jan en ik dat toch maar weer gedaan hadden. Hij zei het natuurlijk niet, want zo was die generatie.
    Wat hebben we toch een mooie herinneringen, die we kunnen koesteren!
    Doen jullie Millau de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Millau

Camper

Van

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2017

Afgelopen

14 Juni 2017

Airbus en koelkast

07 Juni 2017

Barbotan

04 Juni 2017

Millau naar Castelnau d'Auzan

03 Juni 2017

Roquefort
Wil & Peter

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10229

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Camper

Landen bezocht: