Barbotan - Reisverslag uit Castelnau-d'Auzan, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Barbotan - Reisverslag uit Castelnau-d'Auzan, Frankrijk van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Barbotan

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

07 Juni 2017 | Frankrijk, Castelnau-d'Auzan

We hebben met Sonja afgesproken om 10.00 uur voor de markt in Barbotan. Ze is vroeg, want ze wil eerst Kleintje goed bekijken. Ze zegt dat ze hem fantastisch vindt. Toch veel groter dan ze had verwacht.

We rijden met haar mee naar Barbotan. Parkeren bij een bushalte! Kan kennelijk, maar alleen als er markt is. We lopen over de markt, die nu helemaal tot het einde van de straat loopt. Wil en Sonja kopen allebei een paar schoenen. De twee paar samen kosten €5,-!!

Verder halen we brood en Wil koopt een spijkerrok met een blauw shirt.

Dan drinken we een kop koffie en Sonja bestelt huitres (oesters). 12 voor €7. Op het terras bestelt ze de wijn, het brood en de boter. Helemaal klaar voor €10,70.

Wil neemt een flammkuchen en ik een salade Gasconne. Over die salade kun je bijna niet heenkijken. Goed gevuld met o.a. Canard en spekjes. Heerlijk, maar veel te veel. Gelukkig helpt Wil mee. Erg lekker gegeten en ex oesters reken ik uiteindelijk €34 incl. fooi af.

We drinken koffie op Le Poteau en praten weer veel. Rond 15.00 vertrekt Sonja weer. We spreken af om dinsdag weer iets af te spreken. Zal dan voor volgende week donderdag moeten zijn, want vrijdags willen we weer gaan rijden.

Net als we een drankje (voor mij een bio biertje) nemen, komt Alisdair Downes (eigenaar camping) langs en meldt dat hij nu weer naar de gîtes gaat en of wij die willen zien. We zetten het bier etc. even binnen en lopen naar de huisjes. Hirondelle is bijna klaar, op een gordijntje na, en Etoile moet nog volledig worden ingericht, maar het verfwerk etc. is klaar. Ze zijn beiden mooi geworden. Heel Ikea, maar prima. Het uitzicht vanaf Etoile remains to die for. Ik heb eigenlijk gelijk heimwee.

Weer terug bij Kleintje ga ik verder met mijn biertje. Wil snijdt er een stukje tomme de brebis bij. Zoals gewoonlijk niet te eten. ;-)