Lyndon Station-Hayward - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu Lyndon Station-Hayward - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Wil & Peter - WaarBenJij.nu

Lyndon Station-Hayward

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Wil & Peter

27 April 2016 | Verenigde Staten, Hayward

We vertrekken om 8.30, met een prachtig zonnetje en een bijna volledig blauwe hemel. Het is nog wel koud, want de wind is er nog altijd.
We willen vandaag weer zo'n 300 km. verder komen. Ik heb een camping uitgezocht: Myre-Big Island State park. 3 mijl ten zuid-oosten van Albert Lea. Onderweg weer een McDonalds aangedaan, want ik wil checken of Star al iets heeft verwerkt, neen dus.
Verder check ik de mail op de zaak. Daar zou niets meer voor mijn pensioen moeten binnenkomen, want het mailadres zou naar privé zijn gewijzigd. Je raadt het al: er is een nieuw bericht van Switch, het orgaan dat de oprotpremie moet regelen. Niet heel belangrijk, ik krijg een andere behandelaar, want de mijne gaat per 1 mei met pensioen. Zou ik ook wel willen, maar er is nog steeds niets rond. Zelfs de mail gaat nog naar het verkeerde adres. Je moet je er maar niet druk over maken, maar ik begin heel erg te begrijpen waarom het publiek naar de overheid reageert zoals ze doen...GVD
Wil vindt dat we nog even naar die camping moeten kijken en dat is maar goed ook, want hoewel ze wel open lijken te zijn zie ik dat de douches zeker nog niet werken. We zoeken een KOA camping in de buurt van Albert Lea op. Deze ligt redelijk dicht bij de afslag vanaf de I90, bij afslag 166.
We doen weer boodschappen bij de Walmart.

Het landschap verandert van bossen naar een heuvelachtig gebied met akkers. Het is hier veel droger, want bij het ploegen komt er veel stof vrij. De camper moet flink klimmen, maar doet dat met gemak met zijn grote V8 motor. Normaal gesproken draait hij bij 90 km. Per uur zo'n 2000 toeren.

Tijdens het rijden gaat het steeds harder waaien en de camper lijkt af en toe een zeilboot. Zeker als er een vrachtwagen passeert en dat gebeurt met grote regelmaat, krijg je flinke zwiepers. Na de lunch gaat het regenen en niet zo zachtjes ook.

We zijn om 14.35 op de camping. Veel meer dan een veld met drive thru plaatsen is het niet, maar ze hebben wel wasautomaten en die hebben we zo langzamerhand wel weer nodig. Verder hebben we elektra nodig. We krijgen een plaats toegewezen met elektra en waterleiding. De camping kost $30 per nacht plus tax, maar we krijgen 10% korting, omdat....? Waarschijnlijk omdat het regent en koud is

Tags: Hayward